16 آمار مهم در زمینۀ ارزش و اهمیتِ نمایشگاه های تجاری

آیا بدنبال دلایل منطقی برای میزان اهمیتِ نمایشگاه های تجاری بعنوان رسانۀ مهم در بازاریابی هستید؟

یا بدنبال منبع الهام بخشی برای راهنمایی گرفتن در برنامه های تجاری خود می گردید؟

اهمیت نمایشگاه های تجاری

شاید بررسی برخی آمار در سطح جهانی، بتواند انگیزه شما برای حضوری موثرتر در نمایشگاه تجاری پیش رویتان را افزایش دهد.

این آمار برگرفته از مطالعات صورت گرفته توسط گروه اسکای لاین (از شرکت های فعال در زمینه نمایشگاه های تجاری بین المللی) و نیز مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاهی (CEIR) می باشد. البته ناگفته پیداست که با توجه به جامعه آماری مورد مطالعه، لزوما تمامی موارد بطور قطع در جامعه ما شاید صدق نکنند، اما می توانند دید ما را کمی شفاف تر کنند، ویا حتی کمکی در جهت نحوه مطالعه بازار باشند.

در این گزارش سعی شده تا بدون دستکاری ارقام آمارهایی که بیشتر می توانند مفید باشند، گلچین و ارائه شوند:

همچنین مشاوران ما در زمینه خدمات غرفه سازی و نمایشگاهی می توانند راهنمای شما باشند.

از پنجره چت آنلاین با کارشناسان ما در ارتباط باشید ویا با یک تماس، امروز همراهیتان را شروع کنیم.

  • نمایشگاه های B2B، حدود 39.2% از بودجۀ بازاریابی این صنعت در سال 2011 را به خود اختصاص داده بودند که بیش از هر مسیرِ دیگرِ بازاریابی بوده است. این میزان طی چند سال اخیر تقریبا ثابت مانده بود که نشان دهندۀ انعطاف پذیری نمایشگاه های تجاری است. منبع: CEIR: تصمیم گیری برای خرج یا صرف هزینه: تحلیل و بررسی چگونگی مطابقت نمایشگاه ها با بودجۀ کلیِ بازاریابی
  • 81% از شرکت کنندگان در نمایشگاه تجاری دارای قدرت خرید هستند. درحالیکه حدودا 4 نفر از 5 نفری که در راهروها قدم می زنند، مشتریان بالقوۀ نمایشگاه هستند. منبع: CEIR: تصمیم گیری برای خرج یا صرف هزینه: تحلیل و بررسی چگونگی مطابقت نمایشگاه ها با بودجۀ کلیِ بازاریابی.
  • 78% از شرکت کنندگان نمایشگاه های تجاری بیش از 600 کیلومتر را طی می کنند تا در نمایشگاه ها شرکت کنند که بمعنی بدست آوردن مخاطب ملی در بسیاری از نمایشگاه ها می باشد.  شاید بدین معنا باشد که با برگزاری یک نمایشگاه در یک کلان شهر، بازار کل کشور می تواند هدف ما باشد. منبع: CEIR: گزارش ACRR 1153.12.
  • 99% از بازاریابان معتقدند ارزشِ منحصر بفردِ نمایشگاه های تجاری را درک کرده اند و متوجه تفاوت آن با دیگر رسانه های بازاریابی شده اند. سه جنبۀ بسیار مهم از این نمایشگاه های تجاری شامل: 60% از برگزارکنندگان نمایشگاه ها معتقدند آنها برای امکان رویارویی با مشتریان بالقوه و بالفعل بطور همزمان ارزش زیادی قائلند. 51% از برگزارکنندگان نمایشگاه ها معتقدند آنها برای جلسات رو در رو با مشتریان بالقوه و بالفعل، ارزش زیادی قائلند. و 47% معتقدند آنها برای توانایی بازدید از افراد مختلف مانند مشتریان، تامین کنندگان، فروشندگان، و غیره بصورت رو در رو ارزش زیادی قائل هستند. منبع: CEIR: موقعیتِ در حال تغییرِ نمایشگاه های تجاری.
  • 3 هدف برتر برای برگزارکنندگان نمایشگاه ها عبارتند از آگاهی از نام تجاری، مدیریت تولید، و ایجاد روابط. منبع: مرکز تحقیقات بازاریابی موسسۀ Skyline Exhibits
  • بازدیدکنندگان بطور متوسط 8.3 ساعت در نمایشگاه های تجاری صرف می کنند.این میزان، فرصت مناسبی برای ارتباط با مخاطبینِ هدف شما می باشد. منبع: مرکز تحقیقات موسسۀ Exhibit
  • 83% از برگزارکنندگان نمایشگاه ها معتقدند “ساخت و گسترشِ آگاهی از نام تجاری (brand awareness) “ اصلی ترین اولویتِ بازاریابی برای نمایشگاه های تجاری است. دو هدف بعدی که 63% باقیمانده را تشکیل می دهند: “تبلیغات و راه اندازی محصول جدید” و “افزایش آگاهی از نام تجاری” هستند. منبع: مطالعات تغییرات محیطی CEIR
  • 3 هدفِ مربوط به فروش در نمایشگاه های تجاری مربوط به ایجاد و مدیریت روابط هستند.فراتر از این موارد، برگزارکنندگان نمایشگاه ها مایلند با مشتریانِ فعلی، مشتریان اصلی، و مشتریان بالقوۀ خود دیدار کنند. منبع: مطالعات تغییرات محیطی CEIR
  • 67% از تمامی شرکت کنندگان را، جمعیت مشتریان بالقوه برای شرکت های برگزارکنندۀ نمایشگاه های تجاری تشکیل می دهد. این بمعنی این است که نمایشگاه های تجاری در زمینۀ  ایجاد اهداف تجاری جدید برای شما می توانند بسیار غنی باشند. منبع: مرکز تحقیقات موسسۀ Exhibit.
  • 45% از شرکت کنندگان هر سال تنها از یک نمایشگاه تجاری بازدید می کنند. بنابراین وقتی شما در یک نمایشگاه تجاری حضور پیدا می کنید، با مشتریان بالقوه جدیدی روبرو می شوید که ممکن است دیگر در دسترس شما نباشند. منبع: گزارش CEIR ACRR 1152.12.
  • اولین دلیل برای شرکت (و نه برگزاری) نمایشگاه تجاری، بازدید از محصولاتِ جدید است. 92% از شرکت کنندگان نمایشگاه های تجاری معتقدند آنها برای بازدید از محصولات در این نمایشگاه ها شرکت می کنند. این موضوع برای 25 سال اصلی ترین دلیل برای شرکت در این نمایشگاه بوده است. بنابراین نمایشگاه های تجاری مکان های مناسبی برای معرفی ویژگی های محصولات جدید هستند. منبع: The Role and Value of Face to Face.
  • 46% از شرکت کنندگان نمایشگاه های تجاری شامل مدیران ارشد و مدیران اجرایی هستند. یعنی بسیاری از افراد در این نمایشگاه ها، مدیران بلند مرتبۀ شرکت ها هستند و مطمئنا از قدرت تصمیم گیری برای شرکت های خود برخوردارند. منبع: The Role and Value of Face to Face.
  • 84% از برگزارکنندگان نمایشگاه ها معتقدند “کیفیت بالایِ شرکت کنندگان” مهمترین عامل برای تصمیم گیری برای افزایش و یا تقویتِ اندازۀ نمایشگاه ها می باشد. علاوه بر این، 54% معتقدند “سرمایه گذاری” عامل مهمی برای تصمیم گیری برای افزایش و یا تقویتِ اندازۀ نمایشگاه ها می باشد. و 50% دیگر نیز معتقدند “عملکردِ مثبت گذشته” عامل مهمی است. منبع: CEIR: موقعیتِ در حال تغییر نمایشگاه ها.

بیشتر بخوانید:

مشتری بالقوه کیست؟ ضرورت تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل؟

در مقاله ای از روزنامه ی دنیای اقتصاد به قلم رضا مافی بخوانید.

هدایت به مقاله در سایت دنیای اقتصاد

[kkstarratings]