چه زمانی برای طراحی لوگو سازمانی خود سرمایه گذاری کنیم؟

طراحی لوگو شاید برای برخی دغدغه آنچنانی نباشد و به لوگوهای نوشتاری ساده اکتفا کنند و تمرکز خود را روی سایر جنبه های کسب و کار نگاه دارند. از سوی دیگر، ممکن است برخی، پیش از شکل گیری ماهیت کسب و کارشان، فکر و ذکرشان طراحی لوگو باشد.

اما طراحی لوگو ، بهتر است چه زمانی در برنامه اولویت های ما قرار گیرد. در طراحی لوگو خود چه میزان از لجاظ زمان و هزینه سرمایه گذاری کنیم؟ آن را به یک طراح لوگوی جرفه ای بسپاریم و یا به یک طرح ساده اکتفا کنیم؟

در بررسی روند طراحی لوگو در شرکت های بزرگ و کوچک، همیشه این مسئله به چشم می آید که عموما سازمان ها، شناخت کامل و کافی از زمان و کیفیت کارهای طراحی گرافیک ندارند.

شاید معروف ترین مثال در این زمینه، طراحی لوگوی گوگل میل، تنها یک شب پیش از آنلاین شدن خدماتشان باشد.

خوب بنظر می رسد حتی بزرگترین شرکت های دنیا نیز برخی اوقات ایدۀ طراحی لوگو را حتی تا دقایق آخر فراموش می کنند.

طراحی لوگو

هر فردی که کسب و کاری را راه اندازی کرده است معتقد است میلیون ها کار کوچک وجود دارد که باید تک تک بررسی شود تا بتوانید خدمات خود را به همگان ارائه کنید.

متاسفانه، هویت محصول یا خدماتی که در این کسب و کارها بفروش گذاشته می شود، در اغلب موارد از کمترین میزان اهمیت برخوردار است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ پرسشی که در زمان طراحی لوگو مطرح می شود

طراحی لوگو عالی، فرآیندی سریع نیست.

اگر می خواهید کارتان به درستی انجام شود، هیچ گاه نباید عجله کنید. افرادی که درخواست طراحی لوگو دارند، اغلب تصور می کنند این امر مانند یک نقاشی ساده و زیبا است که می توانند آنرا بر روی تمامی وسایلی که قصد فروش آن را دارند بچسبانند. البته این امر در بسیاری از موارد همان اتفاقی است که در رابطه با طراحانی با دانش و درک پایین رخ می دهد.

اما تفاوت بین افراد متوسط و حرفه ای در این است که حرفه‎ای‎ها تلاش می کنند لوگویی را طراحی کنند که بخوبی نشان دهنده ی هویت کسب و کار باشد و در عین حال زمان و انرژی زیادی را صرف این کار می کنند.

بیشتر بخوانید: چرا کسب و کارهای کوچک نیاز به لوگو های خوب دارند؟

طراحی لوگو نباید بعنوان یک موضوع ثانویه در نظر گرفته شود.

با درک این موضوع، بهترین زمان برای انجام بررسی های لازم جهت طراحی یک لوگوی عالی چه زمانی است؟

  • واضح است که طراحی لوگو نمی تواند اولویت اول باشد. کسب و کارها نمی توانند حول محور لوگو حرکت کنند. زیرا لوگو نشان دهندۀ هویت کسب و کار مزبور است (دربارۀ خطرات مهندسی معکوس برند (Backwards Branding) در یک پست جداگانه توضیح خواهیم داد).
  • بصورت ایده آل، باید تدبیر و تکنیکی وجود داشته باشد تا به تشکیل هویت برند کمک کند که بر اساس آن لوگو بتواند شکل گیرد و بنوعی نماد آن کسب و کار و هویتش باشد.
  • در اولویت بندی هایتان مدنظر قرار دهید که پیش از آنلاین شدن کسب و کارتان، طراح باید زمان زیادی را صرف بررسی تمامی جنبه های کسب و کار و هویت آن کند تا بتواند اصلی ترین خدمات و محصولات را شناسایی کند و لوگو را بر اساس آنها طراحی نماید.
  • هیچ گاه نباید بدون لوگویی که نماد هویتتان است، کسب و کارتان را راه اندازی کنید.
  • توجه داشته باشید که پدیدۀ برندسازی مجدد زمانی رخ می دهد که کسب و کار در حال فعالیت است و فرض بر این است که کسب و کار، شکلی از هویت را دارا می باشد.

[kkstarratings]

با طراحان متخصص ما بطور رایگان مشورت کنید و هویت بصری خود را شکل دهید:

نمونه کارهای ما
تماس با ما