غرفه سازی و خدمات نمایشگاهی۱۳۹۷-۱۲-۵ ۱۰:۴۵:۴۴ +۰۰:۰۰

غرفه سازی نمایشگاهی

( از طراحی تا ساخت غرفه )

غرفه سازی

غرفه سازی، طراحی غرفه و غرفه آرایی یکی از مهمترین کارهایی است که هر شرکتی باید برای حضور در نمایشگاه انجام دهد.

غرفه ای که بدرستی و کامل طراحی و ساخته شده باشد، در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه و در رقابت با سایر شرکت های حاضر می تواند پیام شرکت و یا غرفه دار را با بیشترین تأثیر گذاری و در کمترین زمان به مخاطب مورد نظر برساند و خود این موضوع تضمینی بر دستیابی به موفقیت و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برای حضور در نمایشگاه است.

ما کاملاً به این نکته واقفیم که تمامی کسانی که در نمایشگاه به عنوان غرفه دار حضور دارند، می خواهند به بهترین نحو در نمایشگاه حضور یافته و از بهترین غرفه برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

به همین دلیل برای داشتن یک غرفه مناسب پیشنهاد می کنیم اول به این چند پرسش پاسخ دهید:

غرفه هر شرکتی معرف ارزش و شخصیت پیشنهادی آن شرکت است. غرفه های نمایشگاهی یک پل عاطفی میان شرکت های حاضر در نمایشگاه و مخاطبان آنان ایجاد می کنند. شکل، اقلام های نمایشی، رفتارهای ظاهری، رنگ ها و تصاویر و … همه و همه در رساندن پیام شرکت موثر هستند.

تصویری گه یک هلدینگ با شرکت های زیر مجموعه خود خواهان نمایش و انتقال پیام تخصصی و تثبیت شده به مخاطبین خود است با تصویر یک شرکت که خواهان ارائه جلوه ای از فناوری برتر و نوآورانه است متفاوت می باشد.

شما باید چرایی، چگونگی و نحوه ارائه این تصویر و پیام را بر اساس برنامه بازاریابی و اهداف نمایشگاهی خود برای دستیابی به موفقیت و بهره برداری بیشتر در نمایشگاه مشخص سازید.

ما در اُرنا با یک فنجان چای و یا قهوه می توانیم میزبان شما برای نشستی دوستانه باشیم تا پیرامون این موضوع گپی دوستانه داشته و تجربیان و دانش خود را در اختیار شما قرار دهیم.

نوع کسب و کار و ماهیت آن به همراه اهداف و برنامه بازاریابی و فروش شما برای حضور در نمایشگاه واقعاً تعیین کننده شکل حقیقی غرفه خواهند بود.

برای مثال شرکت شما ارائه کننده ماشین آلات تخصصی است که برای معرفی، فروش و عرضه آن نیازمند نمایش محصول و ارائه توضیحات به مخاطبین و مشتریان بالقوه می باشید برای این کار شما نیازمند غرفه ای هستید که فضای کافی برای نمایش محصول در اختیار شما قرار دهد و جا نمایی محصول با توجه به پلن نمایشگاهی طوری باشد که به سادگی در معرض دید عموم قرار گیرد و نیز به گونه ای طراحی شده باشد که امکان ورود و یا خروج مخاطبین به راحتی میسر باشد.

اما اگر بدنبال آن هستید که با تعدادی از افراد کلیدی و یا مشتریان خاص ارتباط برقرار کنید، آنگاه به غرفه ای نیاز دارید که فضای گفتگو و مذاکره مناسبی داشته باشد و بتوانید حداکثر بهره برداری از زمان را برای عقد قرارداد داشته باشید.

اهداف و خواسته های متفاوت، مستلزم طراحی کاملاً متفاوت است. ما در ما در اُرنا برای هر یک از مشتریانمان با توجه به هدفی که در نمایشگاه از حضور خود دنبال می کنند غرفه ای خاص و ویژه ای را طراحی و اجرا می کنیم تا مشتریانمان را در رسیدن به بهترین دست آورد یاری داده باشیم.

فراموش نکنید کارشناسان ما نیازمند دانستن اهداف شما برای اراه یک پیشنهاد عالی می باشند.

این یک سوال جدی است!!!

و مستقیماً با بودجه نمایشگاهی و موفقیت شما در نمایشگاه ارتباط دارد. برای تعیین فضای مورد نیاز باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای تعیین اندازه مورد نیاز یک غرفه می بایست تعداد کالاهای نمایشی(محصولات)، اندازه و حجم و نحوه ارائه آنها، تعداد نمایش آنها و نیز فضای مورد نیاز برای مذاکره و تشریفات، فضای نمایش های تصویری، فضای آموزشی، فضای انبار و لوازم اضافی، تعداد کارکنان حاضر در غرفه و … را با بودجه متناسب اختصاص یافته از طرف شرکت در نظر گرفت و اندازه غرفه را بطور نسبی محاسبه نمود.

برای کاربردی تر کردن غرفه و استفاده بهینه در فضا پیشنهاد می کنیم غرفه را بر اساس نیازها و محدودیتها و با توجه به اهداف تعیین شده تفسیم بندی کنید و متراژ هر یک از فضاهای مورد نیاز را در اختیار طراح و شرکت سازنده غرفه خود قرار دهید.

ما در اُرنا بر اساس مدل فضای نمایشگاهی شما (پلان نمایشگاهی) و با در نظر گرفتن اهداف شما در این زمینه بهترین تقسیم بندی را انجام خواهیم داد تا شما بتوانید سیاست های بازاریابی و فروش خود را به درستی در نمایشگاه پیاده ساخته و با بیشترین بازدهی از حضورتان در نمایشگاه بهره مند شوید.

شما برای تعین بودجه نمایشگاهی خود باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  1. تعداد نمایشگاهی که در طول یک سال در آن حضور خواهید داشت؛
  2. میزان مورد نیاز برای اجاره فضای نمایشگاهی از ستاد برگزاری با توجه به ارزی و یا ریالی بودن غرفه؛
  3. اهداف خود و سطح کیفی غرفه برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده برای تعیین بودجه غرفه سازی؛
  4. بودجه تبلیغاتی پیش از برگزاری نمایشگاه به منظور معرفی، دعوت از مخاطبین و …؛
  5. تبلیغات محیطی هنگام برگزاری نمایشگاه؛
  6. ابزار های بازاریابی و فروش مورد نیاز در غرفه شامل: بروشور، کاتالوگ، فیلم و تیزر صنعتی و بازرگانی
  7. بودجه بازاریابی در صورت داشتن برنامه های نظیر جشنواره های فروش و انواع مدل های ترفیعی آن
  8. هدایا تبلیغاتی مورد استفاده در غرفه
  9. سایر پیش نیاز های مورد نیاز از جمله: خدمات تکمیلی، هزینه های نیروی انسانی، پذیرائی، غذا و …

تمامی این موارد بیان شده بسته به نیاز شما در بودجه ای که برای حضور در نمایشگاه به آن احتیاج دارید تأثیر گذار می باشند و بسته به نوع بودجه خود می توانید کیفیت و یا کمیت هر یک را تعین کنید.

ولی این نکته خیلی خیلی مهم را در نظر داشته باشید که برای حضوری موفق در یک نمایشگاه، ساختن یک غرفه مناسب و خاص و تعین یک بودجه مناسب امری است لازم و حیاتی!!! هدف ما در اُرنا هماهنگ ساختن نیازهای بازاریابی و فروش مشتریانمان با ارائه طرحی مناسب با در نظر گرفتن اهداف شرکت ها و بودجه تعیین شده از سوی آنان برای غرفه سازی و حضور در نمایشگاه می باشد.

باید در ابتدا اولویت اصلی و مهم برای مشتریان شرکت شما شناسایی شوند. مشخص کردن خواسته و منافعی که مشتریان در جستجو آن هستند و بنا بر آن از نمایشگاه بازدید می کنند بر تصمیم گیری برای ارائه خدمات و نمایش کالا و سایر فعالیت های بازاریابی و فروش در غرفه نمایشگاهی خیلی تأثیر گذار است. با بررسی مزایای رقابتی، نسبی و کلیدی شرکت، مزیت های کالایی (محصولات / خدمات) و … می توانید چرخه عملیاتی خود را در غرفه خود ترسیم و پیامی که غرفه شما باید در نمایشگاه به مخاطبان برای جذب آنان انتقال دهد را مشخص سازید. شما می توانید این پیام را در بطن غرفه خود داشته و با غرفه سازی صحیح آن را انتقال دهید.

به عنوان مثال شرکت شما ارائه دهنده نرم افزارهای امنیتی است مانند آنتی ویروس های رایانه ای، و مخاطب شما در نمایشگاه به دنبال خرید از شرکتی است که نرم افزاری با بیشترین سطح امنیت را ارائه می دهد و محصول شما این قابلیت را داشته و اتفاقاً یکی از مزیت های رقابتی شما نسبت به سایرین همین سطح از امنیت است و شما خواستار انتقال این پیام امنیت به مخاطب خود هستید. شما می توانید با ساخت غرفه نمایشگاهی به شکل قلعه که با استحکام از دیرباز نمادی از مقاومت و امنیت برای استفاده کنندگان آن در مقابل هجمه ها و حملات بوده است این پیام را مخاطبان خود انتقال داده و تعداد بیشتری از مخاطبین را در طی مدت نمایشگاه نسبت به رقبای حاضر جذب و آنان را به مشتریانی بالفعل تبدیل و یا حتی با برند خود آشنا و درگیر سازید.

ما در فرآیند غرفه سازی در اُرنا با طراحی منحصر به فرد برای انتقال بهتر پیام شما و بیشتر دیده شدن در فضای تنگاتنگ رقابتی نمایشگاهی ایده ها و راهکارهایی خاص داریم حتماً پیامی که خواهان انتقال آن هستید رو به کارشناسان ما اطلاع دهید تا برای طراحی غرفه شما از آن استفاده کنند.

خیلی از شرکت ها برای تثبیت تصویر برند صرفاً در نمایشگاه ها حضور می یابند بدین معنی که ما هستیم و تاکید بر حضور داریم البته برخی از شرکت ها هم درصدد این هستند که محصولات جدید خود را معرفی کنند و مخاطبان ویژگی این محصولات را به خاطر بسپارند و جاذبه ای برای مشتری شدن آنان فراهم کنند. بعضی ها هم برای گسترش کانال فروش و توزیع خود در نمایشگاه شرکت می کنند.

حال با هر هدفی که در نمایشگاه شرکت می کنید باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید: همه چیز دیده می شود و مورد قضاوت قرار می گیرد. باید پیام اصلی شرکت شما در روح غرفه شما جریان داشته و بتوانید آن پیام را به شکل های مختلفی به مخاطبان انتفال داده و این نشانه ها را طوری برنامه ریزی کنید که تا در راستای برنامه بازاریابی و فروشتان شکل بگیرند و در دسترس مخاطبین نیز باشند.

شما می توانید از نماد ها، المان ها و عناصر گرافیکی همچون کاتالوگ، بروشور، هدایای تبلیغاتی و… برای این کار استفاده کنید.

از نگاهی دیگر حقیقت این است که شما در فرآیند غرفه سازی، یک مکان کار موقت برای کارکنان غرفه خود خلق می کنید. کارکنان شما برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشند و بتوانند اهداف برنامه ریزی شده را پیاده سازی کنند به چه چیزهایی نیازمند هستند؟

علاوه بر رفع نیازهای اولیه برای استقرار نیروها ایجاد فضای مناسب برای آنان، شاید لازم باشد که محیطی برای ارائه ها (پرزنتیشن)، نمایش ها چه محصولی و چه فیلم های توضیحی و توصیفی، همایش های و یا کنفرانس های آموزشی با توجه به سیاست شرکتان اختصاص دهید و این نکته را هم به یاد داشته باشید که انسجام پیام های گرافیکی غرفه خود را می بایستی حفظ کنید.

وقتی شما جواب همه این سوالات را داشتید تقریباً مشخص کردید که از غرفه نمایشگاهی و غرفه سازی خود چه انتظاراتی دارید.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید برای جمع بندی و یا پاسخ به هریک از این سوالات می توانید از کارشناسان ما نیز استفاده کنید، ما با خوشحالی تجربیات و آموخته های خودمان را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

با یک تماس شروع کنیم؟

ویا از پنجره چت گوشه چپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرکت ارنا عضو رسمی انجمن غرفه سازان می باشد.

عضو رسمی انجمن غرفه سازان

طراحی انواع غرفه های نمایشگاهی

پس از این مرحله و مشخص شدن اطلاعات کلی در مورد خواسته ها و نیاز شما از غرفه، با توجه به انواع فضاهای غرفه های نمایشگاهی و کاربرد هر یک با مشاهده نمونه کارهای طراحی با طبقه بندی منحنی، شکسته و ساده، سبک و سیاق و حدود سلیقه خود را مشخص کنید

البته این نکته را هم فراموش نکنید نحوه دستیابی به اهداف شما در نمایشگاه مقدم بر سلیقه شخصی می باشند.

کافیست در این مرحله فرم طراحی غرفه سازی اُرنا را تکمیل نموده و آن را برای ما ارسال کنید و کارشناسان ما را نیز در جریان هدف خود از حضور در نمایشگاه آگاه کنید.

ما بر اساس خواسته شما کاربردی ترین و زیباترین طرح را به شما پیشنهاد خواهیم داد و سعی خواهیم کرد تا مقدار زیادی از موفقیت شما در نمایشگاه را با طرح خود تضمین کنیم.

با خدمات مکمل نمایشگاهی اُرنا، یک حضور عالی رقم بزنید.

راستی، ما برای راحتی شما برای حضور در نمایشگاه خدمات مکمل غرفه سازی را هم ارائه می دهیم.

هدفمان از این کار کاهش فشار کاری آماده سازی نیازمندیهای شرکتها و ایجاد آسایش برای حضوری متفاوت و موفق در نمایشگاه می باشد.

نمونه پروژه های غرفه سازی

  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
  • نمونه کار غرفه سازی
برای مشاهده کامل نمونه کارهای غرفه سازی ما کلیک کنید.