تاثیر طرح های گرافیکی بر درخشش شما در نمایشگاه

 

درخشیدن در یک نمایشگاه موضوعی است که نیاز به آماده سازی از قبل دارد. زمانیکه در حال طراحی غرفه خود در نمایشگاه هستید، باید نکات اولیه ای را در نظر بگیرید که هر یک از این نکات تاثیر مهمی بر کار شما دارند.

طرح گرافیکی

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید، جایگاه برند است. شما تا چه حد شناخته شده هستید؟

همۀ شرکت ها لوگویی مانند اپل ندارند که تا این اندازه متمایز و شناخته شده باشد. شما نیز باید در پی لوگویی باشید که علاوه بر مشخص و متمایز بودن، بتواند نمایانگر خدماتی که ارائه می دهید نیز باشد.

تمایل به هر یک از این دو جهت، موجب می شود شانس ماندگار شدن در ذهن افراد را برای شما کاهش دهد.

سپس، باید بدانید که آیا در حال رقابت با دیگر شرکت ها برای جذب مخاطب هستید یا خیر.

شاید کمی بیشتر یا کمتر از آنها مخاطب جذب کرده باشید. اگر به اندازه کافی خوش شانس بوده و مخاطبین زیادی را جذب کرده باشید، نیازی به استفاده از فضای زیاد در غرفه خود برای جذب مخاطبین ندارید.

اگر می خواهید غرفه شما در نمایشگاه از دیگر غرفه ها متمایز باشد، باید در زمینۀ محیط اطرافتان نیز اطلاعاتی کسب کنید. بعنوان مثال، اگر کل نمایشگاه و راهرو ها با رنگ آبی فرش شده اند، تزئین غرفه با رنگ آبی می تواند بسیار خسته کننده باشد و مخاطبین تمایلی به بازدید از آن نداشته باشند.

وقتی بتوانید از راه دور، مخاطبین را جذب کنید زمان آن فرا می رسد که به این نکته توجه کنید که وقتی مشتریان وارد غرفه می شوند در وهلۀ اول توجهشان به چه نکته ای جذب می شود.

خودتان را جای مخاطبین بگذارید. اگر محصولاتی که ارائه می دهید مخصوص کودکان است، سعی کنید بخش های رنگارنگ را در معرض دید کودکان قرار دهید و مطالبی که نیاز به بررسی و مطالعه دارند را در فضای بالاتر و در دسترس والدین بگذارید.

بیشتر بخوانید: از غرفه نمایشگاهی خود چه انتظاراتی دارید؟

رقبای شما ممکن است از طراحان گرافیکی حرفه ای بهره ببرند. بنابراین اگر می خواهید تاثیر بصری بیشتری بر مخاطب بگذارید، باید یک گام از آنها جلو تر باشید. ایده های خلاقانه، مانند تم های جذاب برای نمایش های بصری (مانند تمِ جنگل، بار، پیشخوان رستوران، یا شهری در آینده) می تواند هوشمندانه و خلاقانه باشد و در عین حال توجه مخاطب را برای چند دقیقه ای به خود جذب کند تا متوجۀ محصولاتی که ارائه می کنید شوند.

این نکته را به یاد داشته باشید که مخاطبی که در معرض نشانه های بصری زیادی قرار دارد، تمایل بیشتری به مشاهدۀ تصاویر آشنا در مرحلۀ اول دارد.

اگر بخش طراحی شما تصاویری را تولید می کنند که مانند آیکن وای فای، علائم راهنمایی و رانندگی، و موارد اینچنینی، برای مخاطب شناخته شده هستند، می توانند در همان لحظۀ اول پیام خود را منتقل نمایند و بعد برای مدت طولانی تری آنها را متمرکز نگه دارند.

 

این راه حل ها می تواند بدون استفاده از فضای زیاد و یا طرح های عجیب و غریب توجه مخاطبین بالقوه را جلب نماید.

نباید در ابتدا با ارائۀ واضح محصولات و خدماتتان، مشتری را دلزده کنید که تمایلی برای بررسی بیشتر محصولات شما نداشته باشد. به طور ایده آل، دو هدف اصلی اطلاع رسانی و تحت تاثیر قرار دادن باید در تعادل با یکدیگر صورت گیرند و همدیگر را تکمیل کنند.

بنابراین، با در نظر داشتن این نکات، به این مورد توجه کنید که چگونه غرفه شما می تواند متمایز از دیگر غرفه ها باشد.

سعی کنید از خلاقیت خود تا حد ممکن، بهره ببرید.

منبع

 

تاثیر طرح های گرافیکی بر درخشش شما در نمایشگاه
5 (100%) 1 vote

با مشاوران متخصص ما بطور رایگان مشورت کنید و یک حضور عالی در نمایشگاه رقم بزنید:

نمونه کارهای ما
تماس با ما

ثبت ديدگاه