بازاریابی رو در رو : چرا بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت شده است

بازاریابی رو در رو (Face-to-face marketing) امروزه به یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی کسب و کارها تبدیل شده است.

چرا؟

دنیای کسب و کار بطور قابل توجه ای دچار تغییر و تحول شده است و با رشدِ ارتباطات الکترونیکی مانند پست الکترونیکی، وبسایت ها، بلاگ ها، و حتی تلفن های همراه قدیمی، بیش از هر زمان دیگری ارتقا یافته است.

بازاریابی رو در رو

حال بازاریابی رو در رو چیست؟

بازاریابی رو در رو ،در واقع اشاره به سناریوهایی دارد که در آن شما کسب و کار خود را، به شخصه برای فردی دیگر ویا گروهی از افراد، تشریح و بازاریابی می کنید.

در این نوع بازاریابی، شما چشم به چشم مخاطبین خود قرار دارید و از این طریق محصول ویا خدمات خود را عرضه و مشتریانتان را جذب می کنید.

این ترند موجب شده تعداد بیشتری از مشتریان در زمان کمتری مورد حمایت قرار گیرند. این خبر خوبی است. اما چالش اصلی، این فرضیۀ مهمِ تمامی خرید و فروش ها است که افراد، همیشه از کسانی که خوششان می آید و به آنها اطمینان دارند خرید می کنند.

این تمایل و اطمینان می توانند بصورت الکترونیکی هم ایجاد شود؛ اما نیازمند صرفِ زمان است و در نهایت برای ایجاد تمایل و اطمینان، مشتریان نیاز دارند روابط رو در رویی با خریداران برقرار نمایند. این امر یکی از دلایل بازاریابی رو در رو است که به رسانۀ شمارۀ یک کسب و کار تبدیل شده است.

دلیل دیگری که موجب شده بازاریابی رو در رو تا این اندازه حائز اهمیت شود، فرصتِ مشاهدۀ مستقیم پیشنهاداتِ بسیاری از تامین کنندگان است. بعنوان مثال، اگر شما بدنبال خدمات یا محصولاتی هستید که مربوط به CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) هستند، نمایشگاهی تحت عنوان CRM Summit (اجلاس مدیران ارتباط با مشتری) وجود دارد که شامل تمامی تامین کنندگان احتمالی می باشد. صرفِ تنها چند ساعت، یک خریدار می تواند به یک نقد و بررسی جامع محصولات مورد نظر خود برسد و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نماید. از دیدگاه فروشندگان، اگر آنها در رویداد های مناسبی شرکت کنند فرصتِ ارائۀ محصولات و خدمات خود را در بهترین حالت خواهند داشت.

بازاریابی رو در رو

حال چگونه یک برنامه بازاریابی رو در رو کارا بچینیم؟

  • برنامه – یک برنامۀ جامع و کامل ار کارهایی که قصد انجامشان را دارید، درس هایی که از این تجزبه کسب می کنید، و چگونگی تحویل، آماده کنید. یک برنامۀ مناسب می تواند تمامی مسائل را تحت پوشش قرار دهد.
  • فرصت های مناسب را بدست آورید – شرکت در نمایشگاه یا رویداد مناسب می تواند بسیار مفید باشد. از مشتریان فعلی خود بپرسید به چه نمایشگاه ها و رویدادهایی می روند و دلیلشان چیست.
  • حضور فعالی داشته باشید – آثار گرافیکی و غرفه های مجهز به افراد کمک می کند تا بهتر شما و محصولات یا خدماتتان را بشناسند؛ با کارهای شما آشنا شوند و متوجه شوند چرا باید با شما در ارتباط باشند. حضور فعال شامل بکارگیری از افراد مناسب برای نمایشگاه ها و یا رویداد های می باشد.
  • پیگیری و ارزیابی کنید – نتایج خود را ارزیابی و مدیریت نمایید. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بسیار ضروری است. داشتنِ برنامه ای برای پیگیری سریع می تواند بسیار کاربردی واقع شود.
  • شرکای خوبی انتخاب کنید – یک برنامۀ عالی که به نادرستی اجرا شود، اصلا بعنوان یک برنامۀ مناسب شناخته نمی شود. یک شریک مناسب برگزینید که بتواند به شما در جزئیات کوچکی که در بحث بازاریابی رو در رو وجود دارند کمک کند.

در فضای امروزۀ کسب و کار، ایجاد تمایل و اطمینان بیش از هر زمان دیگری دارای اهمیت است. بازاریابی رو در رو می تواند بهترین روش برای اجرای این امر باشد

بازاریابی رو در رو : چرا بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت شده است
5 (100%) 1 vote[s]