اولین گام ها برای حضور تاثیرگذار در نمایشگاه ها

حضور تاثیرگذار در نمایشگاهنمایشگاه ها فرصت مناسبی برای افزایش تاثیرگذاری بصری کسب و کار و بازاریابی رو در رو خدمات/محصولات در حضور مخاطبین می باشند. برگذاری نمایشگاه موجب می شود رابطۀ متقابلی بین برند ها و مشتریان بالقوه شکل گیرد.

اما در واقع شما بخش کوچکی از اقیانوس کسب و کارهایی می باشید که بدنبال مشتری هستند. بنابراین از جایگاه خود استفاده کنید تا مشتریان بالقوه را جذب نمایید.

اولین و شاید مهمترین گام این است که توجه مخاطب را جلب نمایید. نمایشگاه ها چیزی فراتر از تبلیغات معمولی هستند. اینجا شما باید تعداد زیادی از افراد که در معرض هزاران شرکت رقیب دیگر هستند را جذب خود کنید. برای اینکه حضور نمایشگاهی خود را به غرفه مورد علاقۀ مخاطبین تبدیل کنید، نیاز به یک فرمول برنده دارید. این فرمول بصورت خلاصه به این صورت است:

نیاز های کسب و کار + ارزش های برند + خلاقیت = حضور تاثیرگذار

طراحی و پیاده سازی غرفه در نمایشگاه برای طیف وسیعی از مشتریان امری چالش برانگیز می باشد. اما حرفۀ ما کمک به شماست. ما با در نظر گرفتن بودجۀ شما، حتی اگر این بودجه محدود باشد، به شما کمک می کنیم تا به نتایج دلخواه برسید. بنابراین در زیر به چند نکته اشاره می کنیم که برای طراحی و پیاده سازی غرفه در نمایشگاه، با هر بودجه ای مناسب است.

برنامه ریزی استراتژی حضور در نمایشگاه

البته ایجاد غرفه ای که عملکرد موفقیت آمیزی در یک نمایشگاه داشته باشد، نیاز به برنامه ریزی و آمادگی دارد. هیچ فرمول ثابت و مشخصی برای این امر وجود ندارد، اما می توان راهی یافت که برنامه جامع عملیاتی را برای تسهیل این فرآیند در اختیار شما قرار دهد.

یکی از اصلی ترین موارد مورد توجه هر کسب و کاری شرکت در نمایشگاه ها می باشد تا از بازگشت سرمایه ی خود اطمینان حاصل کنند. بدون شک، شرکت در نمایشگاه ها تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما خواهند داشت اما باید انتظارات واقعی داشته باشید و به بازگشت سرمایه (ROI) در ذهن خود بیاندیشید. تصمیم بگیرید که مایل به صرف چه میزان هزینه هستید و چگونه می خواهید بقیۀ هزینه را دریافت کنید. سپس تفکرات خود را یادداشت نمایید. البته این امر آسان نیست ولی مهمترین مورد، اولین نمایشگاه شما می باشد. سعی کنید پیش از حضور در نمایشگاه یک برنامه ریزی جامع و همه جانبه داشته باشید و ایده های خود را بر روی کاغذ یادداشت نمایید تا بتوانید براحتی آنها را پیگیری کنید.

سپس، باید برای بازاریابی و ارسال پیام ها برنامه ریزی نمایید. ایجاد نمایشگاه خلاقانه و جذاب باید بعنوان اصلی ترین موضوع در نظر گرفته شود. بعد از تمامی این موارد، نوبت به شناسایی برند می رسد. غرفه شما در نمایشگاه نباید خالی باشد. به این نمایشگاه بعنوان عامل مهمی که می تواند کسب و کار شما را دگرگون سازد بیاندیشید. فضاهای خالی در اعلامیه های نمایشگاه را مورد بررسی قرار دهید و برند، محصول ویا خدمات خود را به همراه پیامی که می خواهید به مخاطب منتقل کنید، تبلیغ کنید. به یاد داشته باشید که این امر ممکن است بیش از حدود یک ماه زمان ببرد، بنابراین از قبل آماده شوید.

بیشتر بخوانید: هویت برند چیست و چگونه یک هویت برند عالی داشته باشیم

در نهایت، تداراکاتی نیز وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند. این تدارکات شامل رزرو مکان، انتخاب مواد و تامین کنندگان می باشد. در اغلب موارد، کارهای وقت‎گیر دیگری نیز وجود دارد که استفاده از یک فرد متخصص در رویدادهای زنده می تواند راه حل این مشکل باشد. آموزش دادن کارمندان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد زیرا آنها باید متوجه اهداف مجموعه شوند تا در جذب مخاطب های احتمالی، موفق عمل کنند.

غرفه های نمایشگاه ای در اندازه های مختلف و برای فضاهای متفاوت

وقتی بحث غرفه های نمایشگاهی می رسد، در واقع اندازه اصلا اهمیت ندارد. حتی اگر کوچکترین فضا را در اختیار دارید، می توانید با کمی خلاقیت، جمعیت زیادی از مشتریان را بخود جذب کنید.

سعی کنید از هر گوشۀ غرفه خود استفاده کنید. مسلما غرفه ای که اطلاعات مفیدی را به مشتریان عرضه می کند بسیار جذاب است. البته باید سعی کنید غرفه را مرتب و تمیز نگه دارید تا چشمگیر باشد و پیام شما را بخوبی انتقال دهد.

طرح های گرافیکی شما باید واضح و گویا باشد و متن و تصاویری با کیفیت بالا در آنها مورد استفاده قرار گیرد. بجای اینکه اطلاعات زیادی را بر روی چهار دیوار غرفه بگنجانید، سعی کنید خلاق باشید. ممکن است بخواهید تصاویر و یا موارد تعاملی را روی زمین یا سقف نمایش دهید تا مخاطبین جذب شوند.

به یاد داشته باشید، افراد زمان زیادی را صرف نگاه کردن به گوشی هایشان می کنند. بنابراین نمایش و استفاده از فضای روی زمین می تواند گزینۀ مناسبی باشد. خواه این موارد تابلو، برچسب، و یا نورپردازی خاصی باشد، سعی کنید خلاقانه بیاندیشید.

هر کاری که می کنید، سعی کنید این سه قانون را در مورد غرفه های خود به یاد داشته باشید:

  • تابلو ها و نشانه ها از اندازۀ زیر زانو پایین تر نباشند.
  • از حروف بزرگ استفاده نکنید. (بجز اسامی شرکت ها و لوگوها)- افراد نمی توانند حروف بزرگ را به سرعت حروف کوچک بخوانند.
  • بعد از تعیین فضایی که در اختیار دارید، کارتان را طراحی کنید. زیرا در غیر اینصورت پیام ها و آثار هنری در زیر مبلمان و ابزار دیگر قرار می گیرند و بخوبی نمایش داده نمی شوند.

طرح های خلاقانه

رعایت موارد اولیه در هر نمایشگاهی از ضروریات است اما در واقع برای جذب مخاطبان بالقوه، نباید خلاقیت را نادیده گرفت. موارد صوتی- تصویری غیر طبیعی، می تواند به شدت حضور برند شما را برجسته سازد و شما را در خاطر مخاطبان قرار دهد. اما تنها زمانی این امر محقق می شود که  طرح خلاقانه، مرتبط باشد. مشتریان می توانند تفاوت بین طرح درست و دقیق و نادرست را متوجه می شوند.

در واقع، راه های مختلفی برای متمایز کردن غرفه شما وجود دارد. از انتخاب مبلمان خاص گرفته تا لباس کارکنان، و یا پیامی که منتقل می کنید. یا حتی سروِ یک فنجان قهوه! غرفۀ شما می تواند برند شما را در کمتر از چند دقیقه منحصر بفرد کند.

اگر همۀ موارد قبلی را رعایت نکردید، این نکات را حتما در نظر بگیرید:

به یاد ماندنی: غرفۀ خود را به یاد ماندنی کنید.

ترغیب کننده: با تعاملات مثبت و معنادار سعی کنید مشتریان را ترغیب کنید.

احساسات: افراد بیشتر بر اساس احساس عمل می کنند تا بر اساس عقل.

سرگرمی: راه هایی برای سرگرمی مخاطبان در غرفه خود پیدا کنید که به کارتان مرتبط نباشند.

برای به یاد ماندنی کردن غرفه تان، سعی کنید به جزئیات توجه کنید و دانش، اطلاعات، و تجربۀ کافی برای برجسته کردن برند را در اختیار داشته باشید.

منبع

اولین گام ها برای حضور تاثیرگذار در نمایشگاه ها
این مطلب را مفید یافتید؟

با مشاوران متخصص ما بطور رایگان مشورت کنید و یک حضور عالی در نمایشگاه رقم بزنید:

نمونه کارهای ما
تماس با ما

ثبت ديدگاه