چگونه گروهی را در غرفۀ خود قرار دهیم که فروش را افزایش دهند؟

 

 

گروه فروش

زمانیکه غرفه خود را سفارش دادید، کار بعدی که باید برای افزایش فروش انجام دهید این است که مطمئن شوید گروهی که انتخاب کرده اید گروهی حرفه ای هستند و کارشان را بخوبی انجام می دهند. این امر ممکن است بدیهی بنظر برسد ولی موضوعی است که برای دستیابی به هدف، باید در نظر گرفته شود. این گروه نباید لزوما گروه فروش باشند بلکه گاهی اوقات بازدید کنندگان نیاز به کمک و مشورت دارند که این گروه می تواند به آنها کمک کند. اما تمامی اعضای کارمندان شما باید از اهداف آگاهی داشته باشند.

خوب پس چگونه باید گروهی را انتخاب کنید که تمامی این موارد را حل می کنند؟

 

قبل از نمایش

مهارت های صحیح را تعیین نمایید.

وقتی در نمایشگاه هستید، برند و شرکت شما شیوۀ رفتار با مشتری را بخوبی به نمایش می گذارد. گروه فروشی که انتخاب می کنید، می تواند شما را به موفقیت یا شکست برساند.

بنابراین باید بدانید دقیقا به دنبال چه ویژگی هایی باشید:

 

قابل دسترسی: آیا مشتریان می توانند براحتی با گروه شما ارتباط برقرار کنند؟

تصمیم گیرنده: آیا گروه شما می داند چه زمانی و چگونه سوالاتی را برای کنترل بازدیدکنندگان مطرح کند؟

مطلع: آیا اطلاعات گروه فروش شما  از محصولات و خدمات به افزایش فروش کمک می کند؟

مختصر و مفید: آیا می توانند مکالمات معمولی را به بحث های هیجان انگیز برای ترغیب مشتری به محصولات شما تبدیل کنند؟

ماهر: آیا می توانند مشتریان را با مهارت بالا، در انتهای مکالمه به جهت دلخواه ترغیب کنند؟

 

اولویتِ کیفیت بر کمیت

آخرین باری که بصورت گروهی با مشتریان خود وارد مذاکره شدید و مذاکرۀ شما منجر به ترغیب آنها شده است، چه زمانی بوده است؟

این امر ممکن است برای برخی افراد چالش برانگیز باشد، بنابراین سعی کنید از تعداد کافی افراد استفاده کنید. عدم دعوت از مشتریان به غرفه، اشتباهی است که اغلب افراد مرتکب می شوند. ما توصیه می کنیم که اعضای گروه فروش را بر اساس کیفیت انتخاب کنید تا کمیت. اگر افراد به غرفه و محصولاتی که ارائه می کنید علاقه مند باشند، وارد غرفه شما می شوند و کمی منتظر می مانند. سعی نکنید با تعداد زیاد افراد گروه خود، غرفه را شلوغ کنید. مشتریان می توانند در مدت زمانی که منتظر شما هستند، بروشورها و یا کاتالوگ ها را مطالعه نمایند. قانونی در این رابطه وجود دارد که می گوید برای هر ۲ متر مربع یک نفر کافی است. باید فضا به اندازۀ کافی در غرفه شما موجود باشد.

 

بیشتر بخوانید: چرا بیش از هر زمان دیگر بازاریابی رو در رو حائز اهمیت شده است؟

 

در زمان نمایش

شما و گروهتان باید روز قبل از نمایش در محل حاضر باشید و از صحت تمامی موارد اطمینان حاصل نمایید. زودتر رسیدن به شما این فرصت را می دهد که تمامی موارد را از قبل بررسی کنید، رمز عبور وای فای نمایشگاه را دریافت کنید، از محل موارد مختلف اطلاع پیدا کنید و از برنامه های رقبا مطلع شوید. بدترین حالت این است که گروه فروش شما بعد از بازدیدکنندگان در محل حاضر شوند و برای ارائۀ مطالب خود آماده نباشند.

اینکه برای یک هفته مدام در حال کار کردن باشید امری دشوار است اما حفظ شادابی و در دسترس بودن برای شما و گروهتان بسیار با اهمیت می باشد. برای اینکه از رقبای خود جلوتر باشید، در زیر به برخی از نکات مهم اشاره نمودیم:

 

  • مانع ایجاد نکنید. ایستادن شما در ابتدای ورودی غرفه می تواند مانعی برای ورود مشتریان باشد. باید در غرفه خود فضای کافی برای ورود مشتریان فراهم نمایید. بنابراین از ایستادن در درب ورودی خودداری نمایید.

 

  • تجمع نکنید. هرچند جمع شدن دور همکاران و صحبت کردن با آنها می تواند امری جذاب باشد، ممکن است برای مخاطبین خوشایند نباشد. سعی کنید از گروه فروش خود در اطراف غرفه استفاده کنید و بازدید کنندگان نیز به اینصورت تمایل بیشتری به ارتباط برقرار کردن با افراد پیدا می کنند.

 

  • با تلفن صحبت نکنید. ممکن است این امر اجتناب ناپذیر باشد اما می توانید در خارج از غرفه به تلفن خود پاسخ دهید. حتی می توانید پاسخگویی به تماس را به زمان دیگری موکول نمایید و در زمان استراحت بین کارهایتان تلفن خود را بررسی کنید.

 

  • از نشستن خودداری کنید. همگی ما این امر را تجربه کرده ایم. ساعت ۴٫۳۰ بعد از ظهر است. نمایشگاه کمی خلوت شده و شما هم خسته هستید. اما از نشستن خودداری کنید. ممکن است مشتریان در این ساعات نیز به غرفه شما سر بزنند. اگر روی صندلی خود نشسته باشید آنها تصور می کنند در حال استراحت هستید و ممکن است وارد غرفه نشوند.

 

  • از غذا خوردن بپرهیزید. این امر دو دلیل دارد. ۱٫ ممکن است باعث ایجاد شلختگی شود  ۲٫ بازدیدکنندگان در زمانی که در حالی خوردن ساندویچتان هستید تمایلی برای صحبت کردن با شما ندارند. سعی کنید زمان غذا خوردن را با زمان استراحت خود تنظیم نمایید.

 

  • از کارتان لذت ببرید. سعی کنید فضا و محیط را شاداب حفظ کنید تا بازدیدکنندگان را جذب نمایید. هر فردی مایل است از فضای شادی که شما ایجاد می کنید لذت ببرد.

محیط شاد

 

خوب توصیه ها به اتمام رسید.  اگر این نکات را رعایت کنید، به نتایج خوبی دست خواهید یافت. واضح است که ما در این امر می توانیم در کنار شما باشیم و به شما کمک کنیم.

همین امروز با اعضای گروه ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. چه یک فرد حرفه ای باشید و یا به تازگی کارتان را شروع کرده باشید، ما می توانیم در کنار شما باشیم و راهکارهایی را برای بهبود کیفیت شرکت شما ارائه کنیم.

منبع

چگونه گروهی را در غرفۀ خود قرار دهیم که فروش را افزایش دهند؟
این مطلب را مفید یافتید؟

با طراحان متخصص ما بطور رایگان مشورت کنید و هویت بصری خود را شکل دهید:

نمونه کارهای ما
تماس با ما

ثبت ديدگاه