الفبای تهیه و طراحی کارت ویزیت : خود را اشتباه معرفی نکنید

طراحی کارت ویزیتبسیاری از افراد از اهمیتِ داشتن کارت ویزیت حرفه ای بی خبر هستند و نمی دانند تا چه اندازه می تواند یک طراحی کارت ویزیت حرفه ای در بهبود جایگاه کسب و کارشان موثر باشد.

با این حال، این تکه کاغذ می تواند بعنوان بخش مهمی از بستۀ ضمیمه ای یا جانبی شما در نظر گرفته شود. در اغلب موارد، اولین چیزی که بدست مشتریان می رسد کارت ویزیت است بنابراین می تواند اولین فرصت برای القای تاثیر مثبت در آنها باشد.

وسوسۀ تهیه و طراحی کارت ویزیت که بصورت آنلاین تبلیغ می شود می تواند پدیده ای جذاب و در عین حال چالش برانگیز باشد. جدا از برخی موارد، بقیۀ کارت های ویزیت که بطور غیر تخصصی تهیه می شوند براحتی قابل شناسایی هستند.

وقتی هزینۀ کافی را صرف تولید و طراحی کارت ویزیت کسب و کار ویا حرفه تان نمی کنید، چه پیامی را به مخاطبین منتقل می کنید؟

آیا می دانید که با این کار فرصت معرفی کسب و کارتان بصورت مثبت را از دست می دهید؟

همیشه ارزان بودن بهترین گزینه نیست. سعی کنید تاثیر اولیۀ مثبتی در مخاطبین خود ایجاد کنید.

با استفاده از تکنیک های زیر می توانید این امر را بخوبی اجرا کنید:

نکات مربوط به طراحی

1- اگر در زمینۀ طراحی مهارتی ندارید، حتما از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید. بطور ایده آل، این طراح می تواند مسئولیت بقیۀ امور مانند طراحی بروشور، طراحی کاتالوگ، نامه ها، وبسایت، و غیره را نیز برعهده بگیرد. بنابراین بهتر است در مرحلۀ اول از یک طراح حرفه ای بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: یک اشتباه رایج: تفاوت کاتالوگ و بروشور | سازمان شما به کدامیک نیازمند است؟

2- ساده بگیرید. کارت ویزیت اغلب در اندازۀ 3.5 در 2 هستند. بنابراین به فضای زیادی نیاز ندارید. لوگو کسب و کارتان را بیش از اندازه بزرگ یا کوچک چاپ نکنید. لوگو باید بخوبی قابل دیدن باشد. از سفید ماندن فضای کارت نهراسید.

بیشتر بخوانید: چه زمانی برای طراحی لوگو سازمانی خود سرمایه گذاری کنیم؟

3- اندازۀ استاندارد کارت ویزیت را رعایت کنید. مگر اینکه بدنبال هیجان باشید. می توانید با اندازۀ کارت 3.5 در 2 نیز کارهای متفاوتی انجام دهید اما طراحی کارت با اندازه های غیر طبیعی می تواند چالش برانگیز باشد. مثلا کارت دایره ای به یاد ماندنی است اما در کیف های استاندارد و مخصوص کارت جا نمی شود. بنابراین باید این گزینه را در نظر بگیرید و در صورت لزوم خلاقیت را فدای کاربردی بودن کنید.

نکات مربوط به محتوا

4- اطلاعات روی کارت ویزیت را بصورت شفاف بیان کنید. چرا این نکته حائز اهمیت است؟ نام شما، به همراه نام شرکت، و لوگو آن، شماره تلفن و آدرس ایمیل نیز باید روی کارت ویزیت قرار گیرند. در صورت داشتن فضای کافی می توانید آدرس پستی، شماره فکس، و تلفن همراه خود، و آدرس وبسایت شرکت را نیز بگنجانید. سعی نکنید کارت ویزیت را بیش از اندازه شلوغ کنید. اصل سادگی را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چرا کسب و کارهای کوچک نیاز به یک لوگوی تاثیرگذار دارند؟

5- پُشت کارت ویزیت را ساده باقی بگذارید و یا برای اطلاعات کم اهمیت تر از آن استفاده کنید. چند نفر از مخاطبین پُشت کار را مشاهده می کنند؟ کارت های سنتی همواره قسمت پشتی را خالی می گذارند. در صورت لزوم، اطلاعاتی مانند اهداف شرکت را در این بخش قرار دهید. کارت های ویزیت باید سطح کسب و کار شما را ارتقا دهند و در عین حال با تبلیغات اشتباه گرفته نشوند.

نکتۀ اصلی: به یاد داشته باشید خودتان بعنوان مخاطب چگونه از کارت های ویزیت کسب و کار دیگران استفاده می کردید. آیا در صورتیکه نمی توانستید اطلاعات اصلی را به سرعت پیدا کنید کلافه می شدید؟ آیا فونت انتخابی بسیار کوچک یا خیلی بزرگ بود؟ آیا فونت خوانا نبود؟ آیا کارت های ارزان قیمت موجب می شود نسبت به کسب و کار بی اهمیت باشید؟ آیا مدت زمانی طول می کشید تا نام شرکت و یا صاحبان آنرا پیدا کنید؟

سعی کنید خودتان همین اشتباهات را تکرار نکنید. اطمینان حاصل کنید که کارت ویزیت نشان دهندۀ هویت مثبت برند شما و کسب و کارتان باشد.

منبع

[kkstarratings]

با طراحان متخصص ما بطور رایگان مشورت کنید و هویت بصری خود را شکل دهید:

نمونه کارهای ما
تماس با ما