گام های موثر برای دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان غرفه نمایشگاهی شما (به همراه نمونه فرم)

پس از اتمام مراحل غرفه سازی و شروع برگزاری نمایشگاه ، برای اینکه بخواهید با بازدیدکنندگان خود در غرفه ارتباط برقرار کنید و صحبت خود را شروع کنید، چه سوالاتی دارید؟

از سوالاتی نظیر “کدام محصول ما را می‌خواهید بخرید؟..” یا جملات مشابه به هیچ عنوان استفاده نکنید و مستقیم سر اصل مطلب نروید.

ابتدا اجازه بدهید بازدیدکنندگان کمی محصولات شما را مشاهده کنند. پس از آن می‌توانید به سراغ سوالاتی که باعث میشود بیشتر با هم آشنا شوید و بازدیدکنندگان را به صحبت کردن بیشتر ترغیب کنید، بروید.

بیشتر بخوانید: هویت برند چیست و چگونه یک هویت برند عالی داشته باشیم

دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان

سوالات مهم از بازدید کنندگان غرفه که باعث همکاری بیشتر می‌شود:

  1. آیا از قبل با مجموعه ما آشنایی داشته اید؟
  2. شما در چه زمینه ای فعالیت می‌کنید؟
  3. جدیدترین محصول ما را دیده اید؟

آیا شما اطلاعات بازدیدکننده را می‌گیرید؟

اگر بخواهیم از بین منافعی که نمایشگاه می‌تواند برای شما داشته باشد فقط یک گزینه را انتخاب کنیم:

گرفتن اطلاعات تماس علاقه مندان و نیازمندان به محصولات و خدمات شماست.

این اطلاعات می‌تواند شماره تماس، ایمیل و اطلاعات مجموعه ای که آن‌ها مشغول به کار هستند باشد و شما می‎توانید بسته به نیاز خود اطلاعات مورد نیاز خود را بگیرید و در قدم های بعدی به همین افراد می‎توانید پیشنهادات خود را از طریق اطلاعاتی که گرفته‌اید، معرفی کنید.

به‌جای یک بار خرید از نمایشگاه، می‌توانید بارها به آنها خدمات و محصولات خود را بفروشید.

اطلاعات گرفتن نباید در ابتدای کار باشد که معمولاً در این شرایط مقاومت نشان می‎دهند.

شما ابتدا باید به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ داده و راهنماییشان کنید و پس از آشنایی بیشتر و ایجاد رابطه‌ای دوستانه می‌توانید درخواست اطلاعات تماس داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چرا کسب و کارهای کوچک نیاز به یک لوگوی تاثیرگذار دارند؟

چگونگی دادن اطلاعات خود به بازدیدکنندگان

شما نیز باید اطلاعات تماس خود را به بازدیدکنندگان بدهید تا در مواقعی که بازدیدکنندگان نیاز داشتند، به راحتی به شما، محصولات و خدمات شما دسترسی داشته باشند.

برای این منظور می توانید از راه های زیر اقدام کنید:

  • خبرنامه و اطلاعات تماس برای توزیع در بین علاقه مندان و نیازمندان به محصولات و خدمات شما
  • بروشور برای توزیع بین افراد
  • چاپ کاتالوگ نمایشگاهی
  • چاپ و چسباندن پوستر در جاهای مختلف غرفه و نمایشگاه
  • گذاشتن اطلاعات تماس در داخل غرفه نمایشگاهی
  • معرفی شرکت خود

بیشتر بخوانید: ۷ فاکتور مهم در طراحی بروشور سازمانتان(با اینفوگرافیک)

خوب است که در یک یا دو صفحه مجموعه‌ی خود را معرفی کرده و لیست خدمات و محصولات خود را نیز بیاورید تا مراجعان غرفه به راحتی بتوانند با شما آشنا شوند.

در بین علاقه مندان و نیازمندان به محصولات و خدمات شما، موارد زیر می تواند برای دوطرف مفید واقع شود:

  • بروشور برای توزیع بین افراد
  • چاپ کاتالوگ نمایشگاهی
  • چاپ و چسباندن پوستر در جاهای مختلف غرفه و نمایشگاه
  • گذاشتن اطلاعات تماس در داخل غرفه نمایشگاهی
  • معرفی شرکت خود

بیشتر بخوانید: یک اشتباه رایج: تفاوت کاتالوگ و بروشور | سازمان شما به کدامیک نیازمند است؟

خوب است که در یک یا دو صفحه مجموعه‌ی خود را معرفی کرده و لیست خدمات و محصولات خود را نیز بیاورید تا مخاطبین به راحتی بتوانند با شما آشنا شوند.

نمونه فرم گردآوری اطلاعات بازدیدکنندگان

[kkstarratings]