استفادۀ بهینه از فضای غرفه در نمایشگاه

برای تمامی کسب و کارها، نمایشگاه های تجاری می توانند فرصت بینظیری برای افزایش آگاهی نسبت به برند باشند و موجب فروش بیشتر شوند. اما در صورتیکه غرفۀ کوچک در اختیار داشته باشید، چگونه می توان با موفقیت نظر مشتریان را جلب کرد؟

خبر خوب اینکه در زمینۀ نمایشگاه های تجاری، فضای بیشتر لزوما بمعنی بهتر بودن شرایط نمی باشد. با کمی تفکر و آماده سازی می توانید براحتی از حداکثر ظرفیت های غرفه استفاده کنید و مشتریان بالقوه را جذب نمایید.

در اینجا نصاب ها و طراحان حرفه ای غرفه های نمایشگاهی بهترین راه ها برای استفادۀ بهینه از فضای غرفه را در اختیار شما قرار می دهند.

فضای غرفه

  1. اطمینان حاصل کنید که نمایشگاه درستی را برای ارائه محصولات خود انتخاب کرده اید.

بهترین نمایشگاه ها آنهایی هستند که افراد علاقه مند برای خرید محصولات یا خدمات شما در بخش کسب و کار به آن مراجعه می کنند. با کمی تحقیق و بررسی بیشتر، می توانید بازار هدف را پیدا کنید و بر روی آن تمرکز نمایید. در اینصورت فرصت بهتری برای جذب مخاطبین و فروش بیشتر خواهید داشت و در زمان و هزینه ها هم صرفه جویی می کنید.

  1. فضای غرفۀ کوچک خود را طوری طراحی کنید که به یاد ماندنی و متفاوت باشد.

غرفه ای که بخوبی طراحی شده باشد، علارغم کوچکی می تواند بازدیدکنندگان را به سمت کسب و کار شما جذب کند. ویژگی منحصر بفرد و جذاب بودن می تواند سبب شود غرفۀ شما در مقابل دیگر غرفه های رقبا برجسته و متمایز شود.

  1. فضای نمایشگاه را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

انتخاب غرفه ای مناسب با بودجه شما امری مهم است. باید از غرفه هایی که نزدیک درب های ورودی و خروجی و یا محل هایی که توسط مخاطبین اصلا دیده نمی شوند، دوری کنید.

  1. اطمینان حاصل کنید که برند و پیام برند شما واضح و شفاف بیان می شود.

برای اینکه غرفۀ نمایشگاهی شما در بهترین حالت مورد بازدید قرار گیرد، سعی کنید طرح ها و متن ها ساده، در اندازۀ بزرگ و واضح باشند. در عین حال سعی کنید طرح ها در نیمۀ بالایی غرفه قرار گیرند تا توسط بازدیدکنندگان و افراد بخوبی قابل مشاهده باشند. نمادهایی که در غرفه قرار می دهید باید از راه دور نیز خوانا و واضح باشند و بصورت خلاصه و مختصر بیان شوند.

  1. از نورپردازی بصورت تاثیرگذار استفاده کنید.

روشنایی غرفۀ کوچکتان باید جذاب و چشمگیر باشد. نورپردازی می تواند محیط و فضایی جذاب برای مخاطبین فراهم کند و جنبه های مثبت کسب و کار یا محصولات شما را بخوبی نشان دهد.

  1. برای غرفۀ کوچک، موارد کمتری را استفاده کنید.

وقتی فضای غرفه شما محدود است، باید فقط ویژگی ها و مواردی که در کارتان ضروری هستند را ذکر کنید. می توانید اهداف خود را نیز بیان کنید. اینکه سعی کنید تمامی فضای خالی را پُر کنید و راجع به محصولات، تاریخچه، تخفیف ها، و غیره اطلاعاتی ارائه دهید، می تواند سبب بی نظمی و گمراه شدن مخاطبین شود و آنها تمایلی برای بازدید از غرفه شما نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: ۸ دلیل مهم اهمیت نمایشگاه های تجاری برای برگزارکنندگان

  1. از آیتم های چند بخشی نمایشی استفاده کنید تا تصویر حرفه ای از خود ارائه کنید.

هر تاثیر مثبتی که توسط غرفه کوچک شما ایجاد شود، می تواند بوسیلۀ آیتم های ساختگی و ناهماهنگ از بین برود. مثلا یک میز با سه پایه، نمی تواند گزینۀ مناسبی برای پیشخوان باشد. هماهنگ کردن اجزای غرفه با فضا و محصولات موجود، مانند مبلمان، آیتم های نمایشی غرفه، پیشخوان، و غیره می تواند موجب ظاهری حرفه ای شود.

  1. سعی کنید از کارمندان فعال و با نشاط در غرفه خود بهره ببرید.

فارغ از اینکه غرفه شما تا چه حد جذاب و چشمگیر طراحی شده، ایستادن کارکنان در غرفه و منتظر مشتریان بودن امری غیر حرفه ای است. افراد باید ترجیح دهند که از شما خرید کنند، بنابراین کارکنان باید فعال و در عین حال صمیمی باشند، با بازدیدکنندگان صحبت کنند، و سعی کنند از حضور مشتریان در نمایشگاه نهایت استفاده را ببرند.

  1. از محیط اطراف استفاده کنید.

با توجه به موقعیت غرفه شما، می توانید از ویژگی های محیط اطرافتان بهره ببرید. مثلا ممکن است بتوانید دیوار پشتی غرفه را با علائم و برچسب های جذابی بپوشانید ولی قبل از انجام هر کاری حتما با مدیریت نمایشگاه هماهنگی های لازم را انجام دهید.

  1. موردی جذاب برای ارائه به مشتریان داشته باشید که آنها را جذب کند.

مسابقات، جوایز، و یا تخفیف ها، همگی می توانند روش های مناسبی برای جذب مخاطب باشند. سعی کنید از موارد بصری بسیار بزرگ مانند بازی های ویدئویی یا رومیزی خودداری کنید زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند. مطمئن شوید که تمامی جذابیت ها قبل و بعد از نمایشگاه برای مخاطبین در دسترس هستند.

منبع

استفادۀ بهینه از فضای غرفه در نمایشگاه
این مطلب را مفید یافتید؟

با مشاوران متخصص ما بطور رایگان مشورت کنید و یک حضور عالی در نمایشگاه رقم بزنید:

نمونه کارهای ما
تماس با ما

ثبت ديدگاه